اخبار حوزهــ فناوریـــ وبـــ
بانکداري اسلامي در تجارت الکترونيک  | 25 / 6 / 1394 | بازدید : 1271
بانکداري اسلامي در تجارت الکترونيک

به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران ؛ غلامرضا مصطفی پور گفت : در آمارهای ماهانه اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی ، این بانک رتبه‌های بالا را از لحاظ شاخص‌ های کیفی در ارایه خدمات بانکی دارد.


وی تاکید کرد : با وجود زیرساخت‌های مذکور در بانک قرض الحسنه مهر ایران، حرکت به سوی تجارت الکترونیکی بیش از پیش نمود یافته است.
مصطفی پور اظهار داشت: همه سرویس‌های ارایه شده در خصوص خدمات الکترونیک در شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران، به صورت آنلاین و متمرکز صورت می‌پذیرد، به نحوی که ارایه خدمات و سرویس‌دهی به مشتریان در همه شعب قابل ارائه است و ضرورتی به مراجعه مشتری به یک شعبه خاص نیست.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران اعلام کرد : در همه شعب این بانک استفاده از سامانه استعلام آنلاین مشتریان به منظور تسریع در ارایه خدمات به مشتریان و جلب رضایت ایشان و اطلاع از وضع فعلی آن‌ها در سامانه‌های بانک مرکزی و ثبت احوال امکان پذیر است.
وی افزود : دیگر اینکه به منظور دسترسی اسان به خدمات ، در طراحی نرم افزار اینترنت‌بانک علاوه بر راحتی کاربر در استفاده به دلیل نحوه‌ طراحی، همه خدمات بانکی اعم از انتقال وجه (کارتی، ساتنا، پایا و،.. )، دریافت صورتحساب، پرداخت اقساط، مدیریت چک‌ها و... گنجانده شده است.
وی افزود : به همین منظور با در نظر گرفتن زیرساخت‌های مناسب، در سال گذشته هیچگونه قطعی در سرویس اینترنت بانک وجود نداشته و خدمات به بهترین نحو در این حوزه ارایه شده است.
مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران خاطرنشان کرد: برای ارتقای دسترس پذیری خدمات بانک برای مشتریان، نرم افزار موبایل بانک سازگار با اغلب سیستم عامل‌های موبایل مورد استفاده در کشور، تولید و در اختیار مشتریان قرارداده شده است.
مصطفی پور اظهار داشت : در همه شعب بانک با استفاده از دو نوع ارتباط (لینک) که یکی به عنوان ارتباط اصلی و دیگری به عنوان ارتباط پشتیبان، ارایه خدمات به صورت 100 درصدی صورت پذیرفته و هیچ گونه گزارش قطعی و عدم ارتباط تاکنون به ثبت نرسیده است.
مصطفی پور تجهیز همه شعب و افزایش تعداد درگاه‌های الکترونیکی بانک مانند دستگاه‌های خودپرداز، پایانه‌های پوز فروشگاهی، PIN PAD، کیوسک، درگاه‌های پرداخت اینترنتی را از موارد توسعه پرداخت الکترونیک در این بانک برشمرد.
وی گفت : بانک قرض الحسنه مهر ایران به منظور توسعه زیرساخت تجارت الکترونیک در نظر دارد علاوه بر پایانه‌های الکترونیکی موجود برای افزایش تعداد آن‌ها در حوزه خودپرداز، پایانه های پوز فروشگاهی، کیوسک و... اقدام کند و به منظور ارتقای سطح کیفیت خدمات با افزودن خدمات ارزش افزوده و همچنین ترویج فرهنگ استفاده از کیف پول الکترونیکی گام بردارد.
مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در باره ترویج فرهنگ استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک اظهار داشت: این بانک علاوه بر افزایش درگاه‌های پرداخت الکترونیکی، با آموزش کارکنان و مشتریان برای ترویج شیوه‌های بانکداری نوین تلاش می کند و با فرهنگ سازی مردم با تغییر نگرش‌ها و طرز تلقی آن‌ها و ایجاد آمادگی ذهنی برای تغییر از یک سو و آموزش نحوه بهره‌برداری و استفاده از خدمات نوین بانکی از سوی دیگر گام برداشته است.

مصطفی پور گفت : با اطلاع رسانی و همچنین قرار دادن راهنمای کامل کاربری خدمات نوین بانکی در وب سایت رسمی بانکwww.qmb.ir تلاش کرده ایم با ارائه خدمات الکترونیکی امن، با سطح کیفی بالا و ارزان قیمت و با توجه به رسالت این بانک که به صورت تخصصی قرض‌الحسنه است و پیوند عمیقی با باورهای دینی دارد، در جلب اعتماد افراد جامعه نسبت به پرداخت الکترونیکی و خدمات نوین بانکی اهتمام ورزیده ایم.

ارسال نظر
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
کد امنیتی CAPTCHA
متن پیام